Een ver(s)bijzondere avond in Houten

Woensdagavond 10 november was de AGF-branche eindelijk weer bij elkaar bij SVO in Houten. Het werd een waardevolle, leerzame en vooral ook hele gezellig avond in een fantastische sfeer. In het mooie pand van SVO Vakopleiding Food werd samen met de partners van ADN invulling gegeven aan het thema: ‘Feestelijk Ver(s)bijzonderen’ – inspiratie voor de feestdagen. 

Bekijk hier de foto's

Ontmoeten

Er was volop ruimte om elkaar, als branchegenoten, weer eens te spreken. Door corona hebben we dat een lange tijd moeten missen. Het was goed om elkaar in een ongedwongen sfeer weer te kunnen ontmoeten. Op verschillende plekken in de praktijkruimte van SVO werden verrassende gerechten en hapjes bereid door de partners van ADN, er was meer dan voldoende te eten. 

Productkeuring groot succes

Voor het eerst in de geschiedenis werd er in de AGF een productkeuring georganiseerd. ADN-leden konden hun producten ter keuring aanbieden in de categorieën ‘gezond’ of ‘gemak’. In totaal werd het hoge aantal van ruim 60(!) producten ingeleverd die werden bekroond met goud, zilver of brons. De keuring werd gedaan door een onafhankelijke jury vanuit verschillende disciplines. De bekendmaking vond plaats aan het einde van de avond.

Inspirerend programma

Er werd deze avond bewust gekozen voor een kort centraal programma. Na de officiële opening door ADN-directeur Marco Maasse, werd het woord gegeven aan Jan-Willem Grievink van Food Service Instituut Nederland (FSIN). Hij wist op een boeiende manier de (toekomstige) ontwikkelingen uit te leggen waar het gaat om de ‘strijd’ voor de kilocalorieën. Door Jan-Willem werd benadrukt dat er volop kansen zijn voor de vers speciaalzaak en daarbij werd het (veranderende) consumentengedrag toegelicht. Hierbij werd vooral inzicht gegeven hoe de jongere generatie denkt en de aankopen doet: onderwerpen als gezond, gemak, genieten, kwaliteit en duurzaamheid zijn daarbij belangrijke pijlers. 

Introductie nieuw STAP Online programma

In aansluiting op de presentatie van Jan Willem Grievink introduceerde ADN STAP Online. Via STAP Online gaat ADN haar leden helpen om meer uit ‘online’ te halen. Commercieel Manager van ADN, Bram Rijkers, presenteerde het nieuwe STAP programma. Met STAP Online wordt een analyse gemaakt van alle online activiteiten van het bedrijf. Samen met de nieuwe partners (Bon Vivant In-site, Midmid en Graaggedaan.nl), worden aan de hand van de uitkomsten van de analyse oplossingen geboden. STAP Online is exclusief voor ADN-leden, de analyse is gratis. Bekijk alle details op agfdetailhandel.nl/staponline

Bekijk hier de foto's

SVO Vakopleiding Food

Gastheer van de avond, SVO Vakopleiding Food, gaf een inkijkje in de opleidingsmogelijkheden voor onze branche. Martijn Rossink van SVO refereerde aan het tekort op de arbeidsmarkt en de noodzaak tot scholing van potentiële medewerkers om de vacatures ingevuld te krijgen in de toekomst. SVO en ADN werken samen om een brancheopleiding voor de vers specialist te ontwikkelen.

Gouden envelop

Marco Maasse, sloot het officiële gedeelte van de avond af met een prachtig cadeau voor alle ADN-leden die aanwezig waren. In het kader van je Leven Lang (blijven) Ontwikkelen ontving ieder bedrijf een waardecheque van €500,- waarmee vanaf begin 2022, een training kan worden gevolgd uit het ADN-programma. Dit cadeau werd mogelijk gemaakt door het Sociaal Fonds en subsidie vanuit de overheid. 

Naborrelen

Na het officiële gedeelte was er nog volop de mogelijkheid om de partners en collega’s te spreken. Hier werd volop gebruik van gemaakt, want er werd nog lang nagepraat onder het genot van een hapje en een drankje. 

Veel dank

ADN spreekt haar dank uit naar iedereen die deze avond mogelijk heeft gemaakt. In de eerste plaats SVO als gastheer van de prachtige locatie, maar natuurlijk ook alle partners van ADN die deze avond hun beste beentje voor hebben gezet. Maar vooral dank gaat uit naar onze leden/bezoekers, die na een drukke werkdag de moeite hebben genomen om deze avond bij te kunnen wonen. Dank ook voor het feit dat er zo veel inzendingen zijn afgegeven voor de productkeuring. We kijken terug op een zeer ‘ver(s)bijzondere avond’ en geven hier in 2022 graag een passend vervolg aan!

Bekijk hier de foto's

Feestelijk Ver(s)bijzonderen wordt mede mogelijk gemaakt door:
Driepak_resized.png        logo Postuma_2017-jpg.jpg       WillemDijkAGFlogo.JPG Schulp_logo.jpg   Logo_VersAlert_tagline-2021.png       Logo_Rational_geknipt.PNG       Faber reklame logo wit 4kt.png  Logo WeightManager nieuw groter.png                ADN logo sociaal fonds sofo.png    Logo boonstra food for thought 1[40904].png      Logo in2Value wit 4kt.png     Logo Renault 2021.png    Normec Logo wit 4kt.png BonVivant insite 4kt wit.png midmid-logo-4kt wit.png Logo Graag gedaan 4kt wit.pngSVO vakopleiding logo groen schild.jpg



Eerste ADN Productkeuring groot succes!
Eerste ADN Productkeuring groot succes!