Vragen over advisering, rechtsgebieden en abonnementen

Vragen over advisering, rechtsgebieden en abonnementen

11 december 2017

Ik heb al een juridisch probleem, maar nog geen abonnement; kan ik daarvoor dan toch bij jullie terecht?
Jazeker! Wanneer je een probleem hebt en je met ons contact opneemt, kan er direct een abonnement worden afgesloten. Wij gaan dan meteen voor jou aan de slag.

Met welke problemen kan ik bij jullie terecht?
Je kunt bij ons terecht met alle vragen en problemen waar jij, als ondernemer, tegenaan loopt.

Hoe ver gaat jullie advisering?
Onze advisering kan globaal in drie delen worden onderverdeeld. Op de eerste plaats adviseren wij preventief. Dat wil zeggen dat wij graag als juridisch klankbord fungeren wanneer je bijvoorbeeld op het punt staat om een belangrijke beslissing te nemen. Verder begeleiden en adviseren wij in de minnelijke fase, dus als er in een geschil plaats is voor praten en onderhandelen. Ook kunnen wij jou bijstaan in de gerechtelijke fase, als de tussenkomst van de rechter nodig is. In de zaken die wij voor jou behandelen zal zich, op een enkele uitzondering na, een kantonrechter over het geschil buigen. Daarbij zijn wij 100% bevoegd om de gehele procedure voor jou te voeren.

Wat nou als mijn probleem zo’n uitzondering is, word ik dan aan mijn lot overgelaten?
Zeker niet! Voor de enkele uitzonderingsgevallen waarin via een rechtbankprocedure moet worden gewerkt, hebben wij ons netwerk in de advocatuur en zijn wij bij de afhandeling het ‘vertaalstation’ tussen jou en de advocaat.

Kan ik jullie dan altijd storen, zelfs als het gaat over kleine dingetjes?
Natuurlijk. Dat is precies waar onze meerwaarde ligt. Je kunt bij ons terecht met grote problemen en om even ‘iets te checken’. Bijvoorbeeld snelle vraagjes over zwangerschapsverlof, arbeids- en huurovereenkomsten.

Zijn jullie op de hoogte van mijn specifieke brancheomstandigheden?
Ja, jullie contactpersoon bij ADN Juridisch Advies, Moniek Stam, besteedt veel tijd aan het bijstaan van ondernemers uit jouw branche en oriënteert zich voortdurend op nieuwe ontwikkelingen in deze branche. Moniek is helemaal thuis in de CAO, sociale zekerheidsvraagstukken en in de commerciële en arbeidsomstandigheden in jullie branche.

Heb ik altijd te maken met één contactpersoon als ik een juridisch probleem heb?
Ja, wij bouwen graag met u een duurzame vertrouwensrelatie op. Natuurlijk is er bij vakantie of piektijden achtervang zodat
je jouw vraag toch meteen kwijt kunt en geholpen wordt.

Moet ik betalen, als ik een vraag stel?
In eerste instantie niet. Voor de leden van ADN is eerstelijns juridisch advies per jaar voor 30 minuten gratis. Als je meer adviesminuten nodig hebt, kun je een keuze maken uit de verschillende beschikbare abonnementen. Op onze website vind je hier meer informatie over. Moniek kan je hier uiteraard, indien nodig, uitleg over geven.

Hoe stel ik mijn vraag aan ADN Juridisch Advies?
Bel tussen 8:30 en 13:00u. naar: (0318) 72 78 26.
Stuur een mail naar: juridischadvies@agfdetailhandel.nl

Mocht u nog vragen hebben zijn wij telefonisch te bereiken op telefoonnummer: (0318) 727 826.



ADN actief op social media

Volg ons op Facebook en blijf zo dagelijks op de hoogte van nieuws en actualiteiten