Vrienden van ADN

Vrienden van ADN

16 november 2018

Steeds meer partijen zien de waarde van de AGF-speciaalzaak in en willen zich met woord en daad verbinden aan de branche. Grote motivator achter deze trend is het intensieve klantencontact van AGF-specialisten. Zij kunnen de klanten het verhaal achter het product vertellen en daar hebben veel van de ADN-vrienden behoefte aan. Klik hier voor een overzicht van bedrijven die zich bij ADN hebben aangesloten.

Onderstaande nieuwe Vrienden hebben zich onlangs aangemeld. Zij stellen zich even aan je voor.

Driepak Verpakkingen, meer dan een verpakking!

Driepak, het Overijsselse bedrijf, in IJsselmuiden, wat gespecialiseerd is op het gebied van verpakkingen en verpakkingsmaterialen. Van dozen tot tassen, van sausbakjes tot fruitschalen, de verpakkingsmogelijkheden zijn eindeloos bij Driepak. Desgewenst bedrukt met uw bedrijfslogo! Een goede service staat bij ons hoog in het vaandel.

De verpakkingen van Driepak zijn onder meer geschikt voor de snackbar eigenaar, de slager, de bakker en natuurlijk de groenteboer. En, Driepak groeit! Het nieuwe pand aan de Manenbergring is in aanbouw. Door de nauwe samenwerking met Postuma kan uw bestelling van verpakkingsmateriaal samen met uw bestelling van Postuma zeer snel geleverd worden. Ook zijn we bezig met een geheel nieuwe website met een webshop, zodat u al uw verpakkingen ook online kan bestellen. Voor alle (niet) Postuma klanten ook kosteloos geleverd in de regio.

Voor alle nieuwe ontwikkelingen omtrent website en nieuwbouw (opening pand) houdt u onze Facebookpagina @Driepak in de gaten.

Inova Fruit ontwikkelt en introduceert fruitrassen

Inova Fruit ontwikkelt en selecteert nieuwe appel- en perenrassen, die fruittelers vervolgens duurzaam kunnen produceren. We onderzoeken ook welke soorten goed in de smaak vallen bij consumenten. En welke soorten het goed doen in de verkoop en daardoor geliefd zijn bij groente & fruit speciaalzaken.

Innovatie
Inova Fruit doet haar naam eer aan, want innovatie is één van onze drijfveren. We volgen nauwlettend alle ontwikkelingen op de fruitmarkt, welke voorkeuren de consument heeft en bewaken de kwaliteit van ons fruit. Inova Fruit maakt graag gebruik van de kracht in de keten en is steeds op zoek naar nieuwe samenwerkingsverbanden. Daarom zijn we blij om Vrienden van ADN te zijn! We willen dan ook graag onze kennis uitwisselen met de Vrienden van ADN.

Junami® marketing support
Met onderscheidende merkconcepten zorgen we ervoor dat elk nieuw appelras de marktintroductie krijgt die het verdient. De jaarlijkse Junami® promotiecampagne is daar een goed voorbeeld van. Ook komend seizoen positioneren we deze appel als “dè lekkere en gezonde break” van Nederlandse bodem. In onze campagnes laten we naar voren komen dat het een lekker knapperige, frisse appel is met 100% sappigheidsgarantie. Junami is nagenoeg jaarrond verkrijgbaar door zijn uitstekende houdbaarheid. Inova Fruit BV kan met marketing support de speciaalzaken ondersteunen, die de Junami appel het hele seizoen in hun schap leggen.

Voor meer informatie:
www.inovafruit.nl
www.junami-appel.nl

Fresh Mushroom Europe - kweker van gekweekte paddenstoelen - specialist in wilde paddenstoelen

“Het is een uitdaging om de consument wegwijs te maken in paddenstoelen en champignons”

Fresh Mushroom Europe, een familiebedrijf, is de specialist in de paddenstoelen categorie, met een compleet assortiment van witte – en kastanjechampignons (die wij zelf kweken), van Aziatische paddenstoelen, wilde paddenstoelen tot truffels. Wij hebben de expertise van de sector, van de kennis en trends van de consumenten ontwikkelingen. Voor iedere marktontwikkeling in de voedingssector hebben wij producten. Wij volgen de hele keten van onze producten, van het plukken van de paddenstoelen, van de grondstof van de champignons totdat het product in de winkel ligt qua Supply Chain en natuurlijk de voedselveiligheid.

Wij gaan door een tijd dat de gewoontes veranderen, waarin we zien dat de consument zich steeds meer bewust is en steeds meer geïnformeerd wil worden, en die zijn consumptie van vlees wil reduceren en zoekt naar alternatieven voor de dagelijkse behoeften van proteïne en voedingsstoffen. Tegenwoordig wordt er al steeds meer geëxperimenteerd met bijzondere paddenstoelen. Let ook eens op het toenemend aantal vegetariërs en veganisten, tel daarbij op het aantal mensen dat bewust een dagje geen vlees eet.

De categorie paddenstoelen wordt steeds belangrijker. Paddenstoelen zijn goede vleesvervangers. We moeten de consument helpen met het maken van keuzes. Iedereen weet dat champignons en paddenstoelen gebruikt kunnen worden als vleesvervanger, de consument moet iedere keer weer deze stap zetten. Met elkaar moeten we toegevoegde waarden toevoegen aan onze producten.

Champignons zijn een goede bron van plantaardige proteïne, rijk aan vitamine en mineralen. Daarom moeten wij met elkaar de consument van dienst zijn en verschillende alternatieven aanbieden voor al haar eetmomenten. Veel consumenten zien de champignon als toevoeging aan een recept. FME wil de champignon aanbieden als basiscomponent van de maaltijd. Hiervoor zijn diverse concepten in ontwikkeling, die passen in deze veranderde denkwijze.

Het is de uitdaging binnen deze prachtige sector om de trends om te zetten in de praktijk en daar willen wij als FME graag voor staan.

www.fme-nv.com

ADN actief op social media

Volg ons op Facebook en blijf zo dagelijks op de hoogte van nieuws en actualiteiten