Uit het veld

Uit het veld

11 maart 2019

Begin maart gaan we ons weer voorzichtig richten op het voorjaar. De eerste goede voornemens van het ‘nieuwe’ jaar zijn inmiddels gesneuveld. Het is aan ons om de drang naar gezonde, lekkere en verantwoorde groenten en fruit in leven te houden. Wij kunnen de groen(t)e apotheek zijn. In plaats van pillen, schrijven we groenten en fruit voor om de consument fit en gezond te houden.

Groentespecialisten moeten uitgaan van datgene waar ze goed en onderscheidend in zijn.

Duur of niet

Natuurlijk is een klant altijd nog geïnteresseerd in een leuk koopje en een goede aanbieding. Dit moet in de winkel zeker te vinden zijn, maar we hoeven ons niet te richten op de bulkproducten. We hoeven ons ook niet af te zetten tegen andere aanbieders, waaronder de supermarkt. Wij moeten uitgaan van datgene waar we goed en onderscheidend in zijn. Hierin zijn de sleutelwoorden: gezond, lekker, nieuw, verleiding, apart, genieten, verantwoord, verrassend en ambachtelijk. Aan deze sleutelwoorden kan de consument geen prijskaartje hangen. De toegevoegde waarde die wij aan producten kunnen/moeten bieden, betaalt de klant graag. Mits je dan ook wel aan de voorwaarden voldoet. Dus ben je een euro per kilo duurder voor je aardappelen, dan word je als duur bestempeld. Bied je een prachtig nieuw, zelf gemaakt, gezond en vooral lekker gerecht aan, dan is dat nergens mee te vergelijken.

Bijkomend voordeel is dat het ook nergens anders te koop is, dat maakt jou uniek.

Onder de loep

Misschien is het daarom goed om je assortiment eens onder de loep de nemen. Ga aan de slag met de nieuwe trends. Voorzie de vegetariër, flexitariër of de veganist in zijn of haar behoefte. Bied goede, lekkere en gezonde alternatieven. Hiervoor mag je een eerlijke prijs rekenen. Maar vertel daar ook jouw verhaal bij, leg uit wat er zo bijzonder aan is. Goede communicatie is essentieel! We zijn in onze winkels in de gelukkige omstandigheid dat we één op één, persoonlijk contact hebben met onze klanten. Maak gebruik van deze unieke marketingtool. Laat het voorjaar maar beginnen!

Vertel het verhaal bij jouw product, leg uit wat er zo bijzonder aan is. De klant is bereid hiervoor een eerlijke prijs te betalen.

ADN helpt je graag bij een goede bedrijfsvoering. Van informatie tot praktische dienstverlening en met aantrekkelijke voordeelregelingen! Schroom dus niet en leg je vraag of de uitdaging waar je nu voor staat eens vrijblijvend voor bij Andrea Paffarini (06) 82 68 09 18 of Christ (06) 13 65 51 60. Ze helpen je graag.